pondelok 1. apríla 2013

Memories- Intro


Baby dalsia moja dvojdielka a mozno aj trojdielka podla toho ako sa mi bude chciet zacala som ju dnes pisat lebo som mala cas a tuto poviedku som mala v mysli uz dost dlho tak dufam ze sa bude pacit :D Natalxx P.S. Nepoviem vam o koho tam ide :D dozviete sa casom :D


Sedela som na verande a pozerala na moje vnúčaťa ako sa hrajú. Už boli veľké. Pozrela som na oblohu. Dnes svietilo slniečko CO sa u nás v Londyne cení. 
-Babka, babka.....
Pozrela som sa dole a mala Chris ma ťahala za rukáv. Zohla som sa a s veľkým úsmevom ju zdvihla a posadila si ju na kolena.

Chris


Mala 5 rokov aj keď vyzerala na viac. Bolo to moje 5 vnúča ale od Nicol. Nicol je moja prostredná dcéra. Staršia sa odsťahovala do malej krajiny menom Slovensko. O par dni by mala prísť. Mala som 3 deti ako som spomínala. Nicol je prostredná. Jess je najstaršia a najmladší Nick práve dovolenkuje v Amerike. Áno boli sme veľká rodina. Práve u nás bola Nicol aj so svojimi ratolesťami. Do kopy ich bolo 4 ale malý Joe je ešte v perinke. Zahľadela som sa do jej veľkých zelených oči ktoré mala po mamine a ta ich mala po otcovi...
-Čo by si chcela poklad?
Pohladila som ju po líci a čakala čo jej mala hlavička vymyslela. Nenapadne sa poobzerala dookola akoby plnila nejakú tajnú misiu. Musela som sa pousmiať. Tak veľmi mi ho pripomínala. Potom sa opäť pozrela na mňa spod trička vytiahla rámik a podala mi ho so slovami
-Kto je ten ujo na tej fotke? 
Zahľadela som sa na ten obrázok. Bola som prekvapená odkiaľ ho zobrala. S trasúcimi rukami som prešla po ráme fotky. Bol tam on. Môj drahý. Do očí sa mi nahrnuli slzy. Neviem odkiaľ tu fotku vyhrabala ale pamätám si to akoby to bolo včera keď som ju fotila. V mysli sa mi vynorili spomienky
                                          **************************
-No tak Beth daj sem ten foťák!
Zakričal na mňa keď som pred nim uchodila. Ja som bola proti lebo tam bola jedna pikantnejšia fotka ktorú som chcela zneužiť :D 
-Keď naprší a uschne!
Odkričala som mu. Nakoniec sme sa naháňali okolo jedného stromu. Aj on sa zabával lebo mal na tvári krásny úsmev a smial sa na mojich opičkách
-Daj ho!
-Ale pod podmienkou psích očí!
Milovala som keď nahodil tu tváričku. Vtedy bol taký zlatunký....Vyhovel mi a ja som to rýchlo cvakla a tu onú fotku vymazala ale netušil že som si ju poslala na e-mail. S úsmevom som spomínala na ten deň.....
                          *****************************************
Opäť som sa vrátila do prítomnosti. Chris na mňa  vyvaľovala tie kukadla a čakala. Povzdychla som si
-To je tvoj dedko.....
Naklonila hlávku do strany a pozrela na fotku
-Hm nevedela som že bol taký pekný....
Musela som sa zasmiať. Keby len pekný...Keby len pekný bol to ten najkrajší chlap pod slnkom a moje šťastie bolo že som ho získala alebo on mňa? Kto vie.....
-Áno bol krásny...Ja som ho videla vždy takto ako moje usmievavé slniečko aj keď mu pribúdali vrásky bol nádherný aj s nimi. Ľúbila som ho z celého srdca nebolo nikoho iného.....
Usmievala som sa a hľadela na stenu kde boli vyvesene naše spoločné fotky
-Hej deti do kuchyne olovraaant
Do miestnosti vošla moja dcéra. Ako veľmi sa len naňho podobala. Len to bola ženská verzia ako som rada vravievala. Zahľadela sa na mňa a na Chris. Podišla k nám a zbadala fotku. Na tvári sa jej usadil nežný úsmev
-Ocko....
Usmiala som sa
-Ach aký bol fešák mami ani sa ti nečudujem
Ach ešte aj šprtala ako on. Ta ich povaha :D
-Áno bol a mala som šťastie.
Do izby vbehli aj ostatne ratolesti. Najstarší Ben chlap ako hora mal už 14 rokov. Potom mala Suzi ktorá mala 10 a na rukách niesla malého Joa. Pobehli k nám a pozreli na fotku
-Kto to je? 
Ben pozrel na fotku
-Náš starký ty chmuľo!
-Cristina! Prestaň sa tak rozprávať s bratom, krby ti to babka nepovedala tak ani ti nevieš!
Zakročila rázne Nicol. Musela som sa zasmiať. Ach aj ja som mala také iste problémy s vami pomyslela som ich
-Ale Nicol....netvár sa ako zodpovedná lebo aj ty si taká bola
-Mami....
Usmiala som sa na ňu a pozerala ako sa červená.
-Babka? Ako ste sa spoznali s dedko?
Ozvala sa mala Suzie.Pozrela som na tu malú kópiu jej otca. 
-Je to veľmi dlhy príbeh...
-Deti nechajte babku odpočinúť
-Ale houby elánu mam ešte dost a chcem aby vedeli ako som sa spoznala s ich dedkom....
Porazenecky si vzdychla ale aj ona sa usadila k deťom na zem. Ten príbeh počula len raz a to keď mala ešte len 16. Aj ja som sa pohodlnejšie usadila.
-Tak ako som spomínala je to veľmi dlhy príbeh a začína sa asi takto.......

Sedela som v zastávke a rozmýšľala či mam prijať to fotenie alebo nie. Áno navrhli mi fotiť celebrity a písať o nich články bolo to veľmi lákavé ale chcela som si dokončiť strednú čo teraz?..........Tak volám sa Elizabeth ale pre každého len Beth. Mam dlhé hnedé vlasy a modré oči. Nebola som škaredá to nie ale nepokladala som sa zasa za najkrajšiu boli aj krajšie ako napríklad Eli. Bola som ten typ človeka ktorého mali ľudia radi pre to lebo im vždy pomohol, podržal a snažil poradiť. Ale našli sa aj taký ktorí mi to závideli a chceli mi uškodiť ako Alex.......Venujem sa fotografovaniu mala som akurát výstavu keď za mnou prišiel jeden chlap a povedal mi aby som pre nich fotila a písala do časopisu. Bol veľmi známi po celom svete ale mňa to nelákalo byt nejako slávna. Dosť že ma poznali na skole a mladšiu sestru kapitána futbalového týmu. To mi úplne stačilo a teraz? Čo mam robiť? Zazvonil mi mobil. Pozrela som na display. Volala mi Eli. Eli je moja BFF. Poznáme sa už od škôlky a dosť sme si toho preskákali. Chodila aj s mojim bratom ale to len na zakladie a teraz sú s nich úžasný priatelia ale na mňa nemá.....Bola veľmi krásna nemalo chalanom, učarovala. Ale ona nechcela nikoho lebo sa spamätávala s jedného vzťahu. Bola crazy človek proste úžasná. Nevymenila by som ju ani za šunku ako ona rada rozprávala. Bola snedšej postavy a mala dlhé hnedé vlasy. Venovala sa modelingu pomimo školy. Zdvihla som ju 
Beth

Eli

-Áno?
-Počula som čo sa stalo je to úžasné čo urobíš? Ako to využiješ? Čo no vrav?
-Eli brzdi...Ja neviem predsa len chcem dokončiť strednú a ja vážne neviem.....
-Tak tam zavolaj a povedz im svoje podmienky ak ta vazne chcu tak to budu akceptovať
Zamyslela som sa nad jej slovami.....Mala pravdu
-Ďakujem si poklad
-Nemáš zač a ja viem....čo by si len bezo mňa robila? 
-Asi trieskala hlavu o stenu
-Ale to robíš!
-Ale ty mi tam dávaš vankúš!
-Prestaň trubka! Už budem končiť papa vtáčatko
-Pá syseľ
Zlozila som skôr akoby sme sa začali naťahovať. Hneď som zavolala tomu chlapíkovi a povedala mu moje podmienky. Veľmi rýchlo súhlasil čo som bola veľmi rada. S dobrým pocitom som sa vracala domov. Moja mama bola rada. Vždy ma vo všetkom podporovala....Teda skoro vo všetkom. Ten Charlii ako sa mi stihol predstaviť mi povedal že zajtra by som mohla ísť fotiť jednu skupinu keďže je víkend súhlasila som dohodli sme sa na tretiu. Umyla som sa a nachystala moju zrkadlovku ktorú tiež milujem. Veci na prezlečenie a zaľahla. 

Ráno som sa zobudila dosť zavčasu tak som sa rozhodla ísť si zabehať. Navliekla som na seba tepláky a mikinu. Môže sa ísť. Nechala som doma lístok aby sa nebáli. .....

-Babi! Už nám povedz ako ste sa zoznámili!
-Ben nebuď netrpezlivý dozvieš sa
Napomenula ho Nicol. Nikdy nebol trpezlivý ale chápem ho
-Tak ako som vravela......

Prebehla som sa cez Hyde park a nakoniec zakotvila pri fontáne. Chvíľu som hľadela na deti čo sa hrali v neďalekom parku. Deti som doslova zbožňovala ale keďže  som bola najmladšia nemala som sa o koho starať. Po chvíli som sa postavila a vybrala na odchod. Prudko som sa otočila a do niekoho narazila. Zosypala som sa na zem.
-Si v poriadku? Prepáč telefonoval som a nedával pozor
Zdvihla som pohľad a zahľadela sa...............


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára